»   pyrmo dinitrol
    »   polytop
    »   equalizer

Akcija! Nuolaidos!
Apie mus
  Skirtingų prekių viso: 0
  Viso prekių krepšelyje: 0
  IŠ VISO: 0 €
  » žiūrėti krepšelį

  UAB 'MAKVIS',
  Dariaus ir Girėno g. 40-101,
  LT-02189 Vilnius, Lietuva

  Tel. (8-5) 239 59 16,
  Faks. (8-5) 239 59 17
 
  » grįžti atgal


Iš 100 tirtų automobilių, kas antras nepakankamai atsparus korozijai.

   Paskutiniu metu mes dažnai rašome automobilių korozijos klausimais. Ir tai darome ne kieno tai užsakymu, o dėl to, kad ši problema išties ne mažiau aktuali nei prieš 10 metų. Pastaruoju metu jie daug dėmesio skiria ir kitų šalių automobilių tematika rašanti spauda. Čia pateiksime sutrumpintą vertimą straipsnio, išspausdinto Švedijos automobilių žurnale “Vi Bilagare” 2000/10 numeryje.
   Jau nuo 1998 m. žurnalo “Vi Bilagare” specialistai tiria įvairių markių automobilius, vertindami įvairias jų eksploatacines savybes, t.t. ir atsparumą korozijai. Ši svarbi automobilių, eksploatuojamų padidinto korozinio poveikio juostoje (kuri apima teritoriją nuo Pietinės Skandinavijos iki Šiaurinės Vokietijos bei Anglijos), savybė susilaukia ypatingo vertintojų dėmesio ypač ryšium su daugelio naujų modelių prailginta garantija nuo korozijos.
   Bet, kaip teigia žurnalo “Vi Bilagare” korozijos ekspertas ponas Thomas Widstrom, iš 100 tirtų naujų automobilių, kas antras jau turi matomus korozijos požymius. Ir tai nenuostabu – automobilių konstrukcija neįvertina korozijos pavojaus ir specifikos, o daugeliui automobilių trūksta užbaigiamojo antikorozinio apdorojimo uždarose ertmėse. Todėl rūdija net ir nauji automobiliai, ir tai vyksta rekordiniu greičiu.
   Štai taip ekspertai suskirstė įvairių markių naujus automobilius pagal jų atsparumą korozijai:

 Modelis

 Vertinimo data

 Garantija (metais)

   NEPATENKINAMAI

 Alfa 156

 1998

 8 

 Alfa 166 

 1998 

 8

 Cadillac Seville 

 2000 

 6 DĖMESIO!

 Chevrolet Olero

 2000

 6 DĖMESIO!

 Chrysler Voyager 

 1998

 7 DĖMESIO! 

 Crysler PT Cruiser  2000  7 DĖMESIO!
 Citroen Xantia  1999  6
 Fiat Punto  2000  8
 Fiat Multipia  2000  8
 Ford Fiesta  2000  6 DĖMESIO!
 Ford Escort  1998   6
 Ford Mondeo  2000  6
 Ford Scorpio  1998  6
 Honda Civic  1998  6
 Hyundai Atos  1999  6
 Hyundai Accent  2000  6
 Hyundai Sonata  1999  6
 Kia Sephia  1999  5 DĖMESIO!
 Lada 110  2000  6 DĖMESIO!
 Mazda Demio  1999  6
 Mazda 323  1999  6
 Mazda 626  1999  6
 Mazda premacy  2000  6
 Mitsubishi Lancer  1999  6
 Mitsuhishi Galant  1998  6
 Mitsuhishi Space Star  1999  6
 Mitsubishi Carisma   1997  6
 Nissan Micra  1997  6
 Nissan Almera  2000  12
 Nissan Primera  2000  6
 Nissan Maxima  2000  12
 Opel Corsa  1998  6 DĖMESIO!
 Opel Vectra  1997  6
 Peugeot 306  1999  6
 Peugeot 406  1999  6
 Peugeot 406  2000  12
 Renault Clio  1998  8
 Renault Laguna  1997  8 DĖMESIO!
 Renault Megane  1998  8 DĖMESIO!
 Renault Scenic  1998  8 DĖMESIO!
 Renault Scenic  2000  12
 Rover 25  2000  6
 Rover 75  1999  6
 Seat Toledo  1998  6
 Suzuki Alto  2000  6 DĖMESIO!
 Suzuki Wagon R+  2000  12
 Suzuki Baleno  1999  6
 Toyota Corolla  1998  6
 Toyota Previa  1998  6
 Volvo S40  1999  8

LABAI GERAI

 Audi A2  2000  12
 Audi A4  1998  12
 Audi A6  1998  12
 Saab 9-5  1998  6
 Seat Leon  2000  12
 Seat Toledo  1999  12
 VW Lupo  2000  12
 VW Polo  2000  12
 VW Beetle  1999  12
 VW Bora  1999  12
 VW Golf  2000  12
 Volvo S60  2000  8
 Volvo S70  1999  8
 Volvo S80  1999  8

GERAI 

 BMW 318  1998  6
 BMW 528  1998  6
 Lexus IS 2000  1999  12
 Mercedes C-klass  1999  30
 Mercedes E-klass  1998  N\D
 Mitsuhishi Carisma  2000  10
 Opel Astra  1999  12
 Pugeot 206  1999  6
 Saab 9000  1998  6
 Skoda Felicia  1997  6
 Skoda Fabia  2000  10
 Skoda Octavia   1998  10
 Toyota Pius  2000  12
 VW Passat  1997  11

PATENKINAMAI   

 Citroen Xsara  2000  12
 Daewoo Maitz  1999  6
 Daewoo Nubira  1999  6
 Daihatsu Sirion  1999  6
 Ford Focus  1999  12
 Honda Accord  2000  6
 Hyundai Elantra  2000  6
 Hyundai Sonata  2000  6
 Mercedes A-klass  1998  30
 Mercedes C-klass  2000  30
 Opel Agila  2000  12
 Opel Vectra  2000  10
 Opel Omega  2000  10
 Opel Zafira  1999  12
 Saab 9-3  1998  6 
 Seat Cordoba  2000  6
 Subaru Legacy  2000  6
 Toyota Yaris  2000  12
 Toyota Corolla  2000  12
 Toyota Avensis  1998  12
 Toyota Celica  2000  12
 Volvo S40  2000  8

   Štai kai kurios vertinimo detalės: 

   ALFA: 156 ir 155 modeliai yra gerai galvanizuoti, bet aiškiai trūksta apdorojimo uždarose ertmėse.
   AUDI: Tikrai geri konstrukcijos sprendimai ir geras apdorojimas.
   BMW: Labai gerai atlikta galvanizacija ir rūpestingai apdorotos ertmės. Nedidelis konstrukcijos trūkumas – galinių stabdžių briaunos renka nešvarumus.
   CHRYSLER: Atsargiai. Automobiliai visai neturi papildomo apdorojimo – būtina iš karto pasirūpinti apsauga nuo korozijos.
   CITROEN: XANTIA su 6 metų garantija pasižymi nepatikimu apdorojimu. Gerai įvertintas PVC sluoksnis ant dugno, bet vidinėse ertmėse apdorojimo trūksta. Xsara su 12 metų garantija yra geriau paruošta, tačiau trūksta apdorojimo duryse, kapote ir bagažinės dangtyje.
   DAIHATUS/DAEWOO: Šie maži automobiliai vertinti palyginti gerai tik tuo atveju, kai jiems atliekamas papildomas apdorojimas Švedijos importo terminale.
   FIAT: Tokia pat nepakankama apsauga nuo korozijos kaip ir ALFA.
   FORD: Senos konstrukcijos modeliai kaip FIESTA, ESCORT ir SCORPIO rūdija labai greitai. MONDEO vertinamas geriau, tačiau vis tiek trūksta apdorojimo ant briaunų ir ertmėse. FOCUS gerai apdorotas, bet abejonių kelia plokščias kuro pripilimo vamzdis bei į filtrą panaši medžiaga aplink baką.
   HONDA: ACCORD vertinamas teigiamai, nors specialistams kelia abejonių kapoto, bagažinės dangčio bei durų vidinių ertmių apdorojimas.
   HYUNDAI: SONATA kaip ir ATOS apdoroti nepatikimai. Naujas ACCENT modelis geriau, tačiau siūlių sandarinimas atliktas blogai. Naujoji SONATA ir ELANTRA modeliai specialistų jau atestuoti, nors jie dar turi priekaištų.
   KIA: Apdorotos tik durų vidinės skardos, daugiau nieko. Korozija prasideda iškarto pradėjus eksploatuoti.
   LEXUS: LS200 modelis tikrai gerai apsaugotas nuo korozijos.
   MAZDA: Galvanizuotų plotų padidėjo, tačiau dangos storis labai netolygus. Geriausiai atrodo MAZDA 323, tačiau senesnio modelio galvanizacija abejotina. Preamacy ir Dermio vertinami neblogai.
   MERCEDES: Deklaruojama 30 metų garantija nuo korozijos, specialistų manymu, neturi rimto pagrindo – matomų pagerinimų nebuvo aptikta. A klasės plokščias kuro bakas nuo dugno pusės apsaugotas tik plastmasiniu dangčiu. C klasės durų bei uždarų ertmių siūlės nėra sandarintos.
   MITSUBISHI : GALANT yra senos konstrukcijos ir neapdorotas. Carisma ir Space Star vertinami gerai dėl to , kad šiems modeliams Švedijos importo terminale privalomai atliekamas papildomas apdorojimas.
NISSAN: Ilgą laiką gamyklose apdorojami nerūpestingai arba visai neapdorojami. Deklaruojama prailginta garantija neparemta jokiais pastebimais pagerinimais.
   OPEL: ASTRA modelis - tikrai sensacingas pagerėjimas. Fabrike daroma viskas kas įmanoma. Tačiau senos konstrukcijos modeliams VECTRA ir OMEGA iš inercijos duodama garantija 10 metų, kas nėra pagrįsta..
   PEUGEOT: Modeliai 306 ir 408 stokoja gero gamyklinio apdorojimo, nors garantija prailginta. Naujas 206 modelis yra apsaugotas pagal visus modernius metodus.
   RENAULT: MEGANE (SCENIC) prailginta garantija neatitinka pagerinimui. CLIO trūksta apdorojimo ertmės.
   ROVER: Apdorojimas atliktas spontaniškai ir lakališkai. Korozija garantuota.
   SAAB: Modelis 9-5 vertinamas labai gerai, 9-3 – problema galinės briaunos.
   SEAT: Naujas TOLEDO ir LEON yra tinkamai apdorotas. Apačia yra apdorota atskirai.
   SKODA: koncernas VW turi gerus apsaugos nuo korozijos metodus, kurie sėkmingai realizuojami ir SKODA modeliuose.
   SUBARU: Nors visi automobiliai nuo 1998 metų apdorojami papildomai Švedijos importo terminale, darbas amatiškas, išlieka netolygios kokybės rizika.
   SUZUKI: Rūdys išlenda anksti ant dugno ir briaunų. Modelis WAGON yra gerai galvanizuotas, bet uždaros ertmės apdorotos nepakankamai.
   TOYOTA: Nors prieš 1,5 metų pradėtas privalomas apdorojimas Geteborgo importo terminale, papildomas apdorojimas neapėmė vidinių ertmių
   VOLKSWAGEN: Pilnai galvanizuotas kėbulas, geras gamyklinis apdorojimas duoda pagrindo vertinti gerai.
   VOLVO: Modeliai S80, V70 ir S60 vertinami labai gerai o S40, nežiūrint į atliktus pagerinimus, specialistams vis dar kelia kai kurių abejonių.

   Tai gi apibendrinant, iš 100 tirtų naujų automobilių daugiau nei pusė pripažinti nepakankamai atspariais korozijai. Vieni iš jų tyrimo metu jau buvo paveikti rūdžių, kitų stovis buvo toks, kad rūdys garantuotai atsiras jau po pirmos žiemos. Esmė yra tame, kad korozijos agresija naujame automobilyje prasideda anksti, tačiau matomoms rūdims pasirodyti reikia žymiai daugiau laiko. Ir tik su specialiais optiniais prietaisais, kuriuos naudojo ir žurnalas “Vi B..” korozijos pradžią galima užfiksuoti labai anksti. Specialistų nuomone, vien galvanizavimo (cinkavimo), kuriuo daugelis gamintojų , o dėl to pat ir savininkų taip pasitiki, aiškiai nepakanka, kai automobilis eksploatuojamas klimate, kur žiemos metu kelių priežiūrai naudojami druskos mišiniai ar tirpalai. Tokiais atvejais papildomas apdorojimas vaško pagrindu pagamintomis antikorozinėmis priemonėmis yra būtina sąlyga apsaugant automobilius nuo korozijos. Kita svarbi išvada, kad garsiai deklaruojamos tikrai ilgos garantijos nuo korozijos (iki 12 metų) ne visada yra paremtos pakankamai veiksmingomis realiomis priemonėmis tai garantijai užtikrinti. Todėl perkant net ir naują automobilį nereikėtų aklai pasitikėti ilgalaikėmis deklaruojamomis garantijomis, juolab, kad garantijų sąlygos surašytos taip, kad 9 iš 10 atvejų jos gins gamintojo, o ne pirkėjo interesus.
Žurnalo “Vi B..” įvertinimai sukėlė tikrą audrą tarp Japonijos, Pietų Korėjos, Prancūzijos, Italijos, Olandijos gamintojų bei importuotojų ir davė akivaizdžių rezultatų.
   - Mes nesame nei akli nei kvaili. Mes priimame “Vi B...” kritiką – sako ponas Lennart Strom iš Volvo informacijos skyriaus. Ir iš tiesų, po kritikos prieš S40 naujoje jo versijoje įdiegta eilė priemonių, kurios leido kritikams šį modelį po pagerinimo atestuoti. Be to, koncernas VOLVO patvirtino, kad pasiruošę padėti spręsti korozijos problemą bet kuriam iš 62.00 modelio S40 savininkų Švedijoje, jei tik jie kreipsis pagal duotą 8 metų apsaugą nuo korozijos garantiją. Renault reagavo dar griežčiau – atšaukė Renault Laguna papildomam apdorojimui. Tuo tarpu Fiat koncernas kol kas nesiėmė jokių priemonių, nors paprašė net tik žurnalo, bet ir Švedijos Korozijos instituto ataskaitos bei realaus kėbulo, paveikto korozijos dalių.
   - Kai buvo išspausdinti Jūsų straipsniai, biurai tapo beprotnamiu,- pripažįsta ponas Bjorn Annerstedt, Hyundai importuotojo aptarnavimo šefas. Gamykloje Pietų Korėjoje buvo įdiegta nauja purškimo schema, ir dabar Hyundai Sonata ir Elantra, patenkantys į Švediją yra žymiai efektyviau apsaugoti nuo korozijos, nors dar nepasiekė aukščiausios klasės.
   Kai kurie gamintojai po mūsų kritikos įvedė privalomą papildomą savo automobilių apdorojimą importo terminaluose. Taip pasielgė TOYOTA Autoimport, o taip pat Subaru, Daihatsu, Daewoo importuotojai į Švediją.
Nuo redakcijos: Esame įsitikinę, kad šis straipsnis iš švedų žurnalo “Vi B...” atvers akis visiems – tiek naujų automobilių importuotojams tiek ir jų pirkėjams, kurie pernelyg aklai pasitiki deklaruojamomis garantijomis. Importuotojai, kurie gauna automobilius ne iš importo terminalų Švedijoje ar Suomijoje bei ruošiasi ilgai ir sėkmingai dirbti Lietuvos rinkoje turėtų rūpestingiau ir kritiškiau išnagrinėti savo produkcijos ypatumus, turinčius įtakos atsparumui korozijai. Na o pirkėjas, girdėdamas labai jau ilgą garantijos laiką, turėtų pasidomėti, kokiomis konkrečiai priemonėmis šios garantijos pagrįstos. Juk Lietuvos klimatas nedaug skiriasi nuo Pietų Švedijos ar Šiaurės Vokietijos , o mūsų kelių stovis bei vairuotojų nepakankamai vertinama autokosmetika tik padidina korozijos riziką bei jos greitį.